En normal söndag

Eller?! Henke ska göra pannbiffar men smiter iväg från stekpannan där han lämnat värmen på och stekspaden i stekpannan. Hela köket var rökfyllt när brandvarnaren började tjuta, fläkten var inte på heller. Men nu är det lugnt, lite korsdrag och full fläkt senare. En helt vanlig dag alltså.

Annars har jag inte gjort nånting idag, läst Lantliv och just nu läser jag "Dotter önskas" en bok jag inte alls kan identifiera mig med. Visst att jag har känt att jag verkligen vill ha en dotter i början av graviditeten, men nu spelar det ingen som helst roll. Vi vill ha två barn och det blir ingen trea "även" om det skulle bli en pojke till den här gången. Det enda som är synd är ju att mitt fina flicknamn inte kommer till användning om det blir en pojke, men då får jag väl skaffa några hönor och döpa dom till Cornelia Ava Estelle istället.. Om det blir en pojke blir det nog en Charlie Olov Lars om jag inte sagt det..

Kommentarer
Postat av: annika

det här med kön alltså, jag blir galen på alla människor runt omkring som säger "å, de e klart ni vill ha en pojke nu, så ni får en av varje" vilket jag inte alls förstår resonemanget av. de e precis som att alla vill ha en pojke o en flicka. jag skiter fullständigt i va som kommer ut, om de e en Olle eller Line gör mig desamma. men jag vet att min karl gärna vill ha en pojke. sen kan jag ju tycka att en flicka till vore praktiskt nu när man har alla kläder o så.

2008-02-18 @ 10:11:38
Postat av: Anna

Åh, kanske en Charlie! Vilket gulligt namn, det tror jag blir jättebra :)

2008-02-18 @ 16:54:37
Postat av: Nina

Vad kul att ni hittat på ett pojknamn också! Charlie blir ju jättebra ihop mad Binning. Liksom lite samma slags namn på något vis. Enda kruxet är att en av mina grannars hund heter Charlie. Men å andra sidan fanns det många hundar som hette Cindy när min Cindy var liten. Och det finns det nog fortfarande....

Postat av: Camilla

tjabba tjena! Charlie, det låter fint :) Har du kommit på det??
Jag sitter på jobbet o surfar, snyltar vidare ;) Kram!

2008-02-21 @ 14:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback