Ekonomi

Ibland när jag inte vet vad jag ska göra och har tröttnat på inredningsbloggar (dvs ingen på min favoritlista har uppdaterat) brukar jag läsa ekonomibloggar. Det är intressant med ekonomi, och en spark i baken för mig att försöka rycka upp vår ekonomi. Jag planerar att sätta ihop en aktieportfölj framöver, sakta (väldigt sakta) men säkert. En aktieportfölj för vår pension snarare än för nuet, för det viktigaste är tydligen att tänka långsiktigt.

Att bli ekonomiskt oberoende skulle inte vara fel, fast då måste vi ju ha mer i inkomst än vad vi har idag. Eller mindre utgifter. Till att börja med måste jag ordna ett eget pensionssparande som sagt... Och som de flesta vet är jag bra på att prata och skriva snarare än att agera och göra verklighet av allt jag snattrar om. Ska försöka bättra mig på den fronten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback