Farmor

Farmor och jag har spelat sympati massor med gånger, det är ett kortspel för er som inte vet. I vanliga fall brukar vi alltid spela kina-schack (stavning?) men det är hemma hos farmor. Här hos oss får vi hitta på nånting annat och då blir det kortspel.



Vi ligger lika i antal vinster, när det är kina-schack brukar hon alltid slå mig.
Vilket såklart gör att jag blir supertaggad och måste försöka slå henne.
Jag tror att jag har vunnit en eller två gånger på kina-schack. Farmor är superduktig på det.



Farmor putsar våra fönster. Underbart! Dom är så rena och fina nu.



Dessutom läser hon massor för B, vilket han uppskattar.
B fick boken i present och förklädet som ligger brevid honom har han också fått av (min) farmor.



Glada killen med sitt förkläde.
A E har fått en bok också,
vi fick såklart hallon, godis och farmors hemmagjorda hallonsaft ockå.
Men det får vi ju jämt som tur är!


Kommentarer
Postat av: Tin

Åhhh, jag tror jag lånar din farmor, min farmor gör oxå jättegod hallonsaft men vi har ingen kontakt idag efter lite släkt osämja, tyvärr.

Postat av: annika

vilken kille me fina bakar-förklädet!

2008-07-17 @ 20:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback