Målarnisse!

Idag har jag målat klart sista utesoffan (under kan ske och kors i taket osv) jag har målat våra två IKEA-pallar också (BEKVÄM). IKEA har gjort en riktig fuling och minskat ner storleken på pallen upptäckte jag nu när jag hade dem brevid varandra. Den äldsta pallen är högre än den nyare. Men det gör inget för mig, det är snarare charmigt att de inte är precis lika. Jag har målat "svampkorgen" jag fått av min farmor också, den har jag tänkt måla i evigheter och idag blev det alltså av. Och nu när jag kollar ut genom fönstret kommer det mörka moln, förmodligen med regn. Visst är det typiskt? Såhär var det förra gången jag målade soffan också, soligt och fint först och sen regn. Hoppas att grejerna inte tar skada om det börjar regna, jag har såklart målat allt ute under päronträdet.

På förmiddagen målade jag tak i ungarnas blivande rum, det blev blankt och fint. Tyvärr tog färgen slut, alltså måste jag köpa mer när jag får möjlighet. Vi får se när det blir, kanske den här månaden. Jag hoppas på det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback