Binnings lekar

Just nu gillar Binning att leka prickleken. Det går ut på att man pekar på alla prickar man kan hitta, prickar = födelsemärken. Jag har rätt många så han tycker det är skoj att t.ex. hålla på med en av mina armar. När han hittar prickar på sig själv blir han jätteglad.

Andra grejer han gillar att göra är den här leken jag alltid lekte med mina systrar när jag var liten: först lägger jag min ena hand och sen lägger Binningsin ovanpå min och sen har jag min andra hand ovanpå hans och han har sin andra hand överst. Sen drar man undan handen som är underst och lägger den överst hela tiden. Binning älskar verkligen att leka den, även om det blir lite långtråkigt för mig i längden.

En sak han inte gillar däremot är när han leker med sin lastbil och skjutsar iväg den, då kommer den tillbaka mot honom eftersom golvet i vardagsrummet lutar så mycket. Han blir skiträdd och slänger sig upp till mig och klagar. Men sen provar han att fortsätta leka tills den kommer mot honom igen och han blir rädd för den, igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback