Pengar?

Krångel krångel, försäkringskassan kanske skulle byta namn till krångelkassan? Det är alltid problem, den här gången skickade jag in begäran om föräldrapenning för typ 2 månader sen för att det inte skulle bli några problem. Men det blir det såklart. Jag måste friskanmäla mig från min sjukskrivning (som ändå var tidsbegränsad t.o.m. 1 mars) innan jag kan få föräldrapenning (from 2 mars och framåt). Nu har jag alltså fått 2000 kr att leva på hela månaden, det räcker inte ens till räkningarna... Och när jag frågar när utbetalningen kommer eftersom jag verkligen behöver den nu i mars kan dom inte svara på det. Handläggarna ska kolla på ärendet inom 48 timmar efter att jag ringt, alltså måste jag ringa igen och tjata mig till utbetalning.

Jag fattar inte hur de som är helst ensamstående utan familj eller släkt, som kan hjälpa en tillfälligt, klarar sig? Inte undra på att folk tar kortsiktiga lån med sjuka räntor och sen sitter fast i skiten med enorma räntor och skulder de inte kan betala.


Kommentarer
Postat av: lovisa

ooh vad pengar du har fått hela 1000kr mer än mig,fast jag väntar på tillfällig förädrapenning som inte kommit än.ha en snöig dag/Lovisa

2008-03-25 @ 11:27:34
Postat av: Lina

Ja nog är det krångelkassan alltid! Fy så många tårar som kommit på grund av krångel nu innan man ska ta ut föräldrapenning. Idag kom äntligen ett grönt kuvert med trevligt besked, men det har tagit många samtal, besök och pappersärenden. Får hoppas pengarna kommer sen i april när de ska. Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback