Altanen!

altan före

Förebild på altanen...

skura

Bordet blir lite fräschare med svamp, disktrasa och såpvatten. Rostfläckarna efter sågen går tyvärr inte bort... Så går det när man har en klåfingrig unge och en såg som ingen orkar lägga tillbaka i garaget. Nu har jag lärt mig det till nästa gång.



Nu måste den andra soffan bli klar och inta sin plats. I hörnet innanför soffan står bordet du ser på bilden nedanför.

murgröna

Murgrönan får stå i skuggan under bordet. Bordet har stått ute under vintern för att bli lite rostigt. Gillar egentligen inte att det är silverfärgat, men med lite rost blir det finare! I krukan ovanpå bordet är den en röd pelargon och några blåa penseer.

fåtöljer

Förebild i den här hörnan, nu står de renskurade fåtöljerna och bordet (vi har två) på framsidan istället.

blomlåda

Efterbild. En gammal verktygslåda jag fått av Eva och Lasse. Har målat på lite vit färg och nu är det lite penseer däri också. I mitten ska det bli röda pelargoner tänkte jag. Kombinationen röda pelargoner och blåa penseer är jättefint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback