Altanen

Som ni vet hade jag en jättebra idé till vår altan, den var lite tom och tråkig och vi har en konstig vägg som inte passade att ställa ett bord vid. Då kom jag på den mycket briljanta idén att vi skulle ha en gammal dörr där, vi har två gamla vita dörrar uppe på gästis. H tyckte däremot att det var en jättekorkad idé, "varför ska du ha en gammal skithusdörr på altanen?!" var reaktionen. Och han var ju såklart den som måste klättra upp på stegen för att ta ner dörren = svårt att motivera honom att ta ner den när han dissade idén totalt. Igår kom iallafall dörren ner och nu är det jättefint, jag har städat klart det sista också. Min systers gamla rottinghylla står i ena hörnet och däri har jag staplat alla krukor. Jag har försökt ladda upp bilder på allt det här nu igen, men det kommer efter hand för det funkar fortfarande inte att ladda upp.

Update: ÄNTLIGEN BILDER!!!

Förebild I

Före... Här finns lite potential.

halvklart

Kära H har tagit ner dörren, det börjar ta sig. Lite städning kvar.
B har hjälpt oss att måla altandörren lite, vilket ni kan se till höger.


klart!

Klart! Där blommorna och hinkarna står kommer det se annorlunda ut sen,
 vi har en liten vit träbänk som kommer stå där med blommor på. Har jag tänkt iallafall, hur det blir vet jag inte förrän det är klart. Jag tyckte det blev kalasbra,
Henkes åsikt vet ni redan.
Vad tycker ni?! Fint eller fult? Kommentera!


hyllan

Hyllan försökte jag ställa i ett skyddad hörn eftersom det egentligen är en innehylla.
Det blev lite bättre när alla krukorna är snyggt uppradade.
Ovanför hyllan kommer det hänga en ampel full med prunkande växter.
Såfort H satt upp krokarna och växterna börjat prunka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback