Blommor

mårbacka, foto, lampa

Ett omedvetet stilleben... En mårbacka som vi fick när Ava Estelle föddes, från Eva såklart. Min mormor och morfars bröllopsfoto och lampa från IKEA. Och såklart mina odlingar "jag har inga blommor" säger jag och Henke säger att vi lika gärna kan slå upp ett par brädor framför fönstret och fylla upp med jord, för jag har så mycket växter, fröer och plantor. Då sa jag att jag hellre ville ta bort trädäcket utanför fönstret och göra ett orangeri med golvvärme och delvis tegelvägg med fasta odlingsbäddar utefter fönstren. Det var inte populärt eftersom han snickrat ett oerhört vacker och praktisk trapp åt mig förra året. Ett orangeri är ändå inte aktuellt förrän vi vinner miljoner på triss eller att jag skaffat ett jobb med vettig lön... Vi får se vilket som kommer först.

pelargonblad

Pelargonskott från Eva, jag är ute efter den här pelargonen eftersom den har fina blad och rosa blommor.

våren är här

Ännu fler pelargoner, längst till vänster är en doftpelargon och den till höger är min äldsta pelargon, en mårbacka som jag köpte första sommaren Henke och jag var tillsammans (2004).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback