Inspiration!

Hurra, jag har fått massa inspiration (stavas? jag har mjölkhjärna just nu)! Jag ska ut och gräva upp allt ogräs från vår största rabatt och sen ska jag fråga Solla, min kära trädgårdsmästarvän, om jag kan få lite växter och kanske nån pion av henne också. Hon har helt underbara vita och rosa doftpioner, en sån kan stå i rabatten tills jag hittar på nån mer permanent plats. Om hon fortfarande vill ge mig pioner vill säga. Sen tänkte jag fråga henne om löjtnantshjärta också, det är en kär växt som jag minns så väl från min barndom (den var trots allt inte för så länge sen). Klyschigt men sant, fast jag har inte kunnat namnet på dom förrän nu. Rosa och vita, precis rätt färger...


Och på tal om projekt så har jag tapetserat klart 5 tidsskriftssamlare, dom har ju varit påbörjade ett tag men nu är dom alltså klara. Dom blev jättefina.


projekt


Kommentarer
Postat av: Snäckan

Älskar också pioner! Ett litet varningens finger bara, för pioner tycker inte om att bli flyttade när de väl rotat sig. Då brukar de tyvärr ha svårt att klara sig. Löjtnanshjärta går dock alldeles utmärkt att flytta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback