Plantor!

Eva och jag var till Oves plantskola. Jag köpte planteringsjord, blomnäring (som planerat) och 4 st hänglobeliaplanor. Vilket inte var lika planerat, men det kommer bli jättefint. Hoppas Henke håller med om det också, jag är lite tveksam till att han kommer bli lika glad som jag eftersom jag har hela vardagsrummet fullt med blommor och plantor. Men plantorna ska ut i rabatten sen. På tal om rabatt så har jag rensat i den hela dagen, nyss planterade jag rosa akleja och löjtnantshjärtan (de delade sig i 3 delar så jag ställde dom en bit ifrån varandra, hoppas de växer ihop till en stor buske)... Nu ska vi ut igen och plantera höstanemon, malva och purpurklätt. Det kommer bli finfint, det blir bilder senare ikväll.

Vi var till Nina på Liljedahls mattor också, kul att träffa Nina och kolla på deras tyger. Dom har jättefina tyger, synd att jag inte är rik... Efter det skulle vi till Skatbo´t men det var stängt idag, tyvärr. Innan vi hämtade B på dagis käkade vi lunch på Wetternmagasinet. Dagens var rödspätta, potatis och remouladsås. Till förrätt fanns det kycklingsoppa som jag tog av och den var jättegod, så god att jag nästan inte orkade käka nån rödspätta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback