Skandal?

Inga blogginlägg på hela dagen, trots att jag haft möjlighet att blogga. Har dock inte varit särskilt inspirerad här på sistonde, tror det hör ihop med hela penga-grejen. Eller annars är det bara brist på inspiration över huvud taget. Jag tror att jag har järnbrist också, blir rätt yr emellanåt så jag måste nog köpa järntabletter igen... Eller kanske är det hjärnbrist jag har...?

Idag har vi varit på kyrkans barn, idag var det det äldre gardet som var där + jag. Till lunch var jag jätteseriös, det blev kokt potatis, bacon och hemmagjord champinjonsås (typ lika som vi fick hos Emma o Johan i lördags). Och om ni inte tyckte att det var en särskilt seriös lunch kan ni ju jämföra med det jag hade tänkt laga: koka makaroner och tina färdiga köttbullar från frysen. Jag tog fram massa grönsaker också: sockerärtor och morotspengar + gurka.

Nu har jag precis bäddat rent i sängen, hängt upp tvätt, satt igång tvättmaskinen och slängt ihop en dubbel sats med bulldeg. Jepp, idag blir det bullar. Förmodligen ett gäng med kardemumma och ett gäng med kanel. Mums. På morgonen vek jag och la in 4 blåa IKEA-påsar med ren tvätt, fattar inte hur det kan bli så mycket jämt. Det går iofs ungefär en tvättmaskin om dagen nu när vi har 2 barn, men ändå... Gick upp kl.6 imorse, då var jag pigg och glad så det är väl den nya rutinen antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback