Hästar ÄR onda!

Och jag har bevis... Först vill jag börja med att citera nån känd svensk dressyrryttare (kommer inte ihåg vem): "ingen häst står i sin box 23 timmar per dygn och tänker ut hur den kan jävlas med sin ryttare". Inget fel med det citatet eftersom min häst trots allt står i hagen dygnet om. Idag när jag kom till stallet var hon inne i fållan (det är öppet in dit nu för de har en bal där). När hon såg mig gnäggade hon, det var typ andra gången nånsin hon gjort det. Jag blir så klart mallig och tänker att jag ska försöka fånga henne direkt. Varpå hon gör ett kast och försöker ta sig ut genom grindhålet. Som tur var, var jag beredd och hann slänga mig fram först så hon inte kunde smita ut. Sen fick jag jaga bort henne två gånger innan jag kunde stänga igen och ta in alla hästarna. För att fånga min häst måste jag alltså lägga in havre till de andra hästarna och ta in alla de som råkar vara inne i fållan för tillfället. Idag var, som tur var, 5 hästar och två föl så dom fick precis plats i stallet. Och nu är hon fast. HA HA! Sucker!

NINA!! Hästarna som fick havre var: Yanni och Chanelle, Jade och Cookie, Solstråle, Carmensita (trots allt fick hon också havre) och Mussie.

Update:

Här kommer förklaringen till Carmensitas beteende:

Postat av: Nina

He,he!
Carmensita och jag har en liten överenskommelse. Hon får extra morötter om hon ser till att du måste utfodra hästarna åt mig. Jättebra, jag får mindre arbete och hon får mera godis, båda vinner på det........Dessutom TRODDE vi verkligen att du gillade att hålla på med hästar, ju fler desto bättre...


Kommentarer
Postat av: Nina

He,he!

Carmensita och jag har en liten överenskommelse. Hon får extra morötter om hon ser till att du måste utfodra hästarna åt mig. Jättebra, jag får mindre arbete och hon får mera godis, båda vinner på det........Dessutom TRODDE vi verkligen att du gillade att hålla på med hästar, ju fler desto bättre...

Postat av: Tin

Hej gumman! Har inte varit ute på nätet på ett tag, har du börjat rida? Om det är till nån tröst så måste jag ALLTID ha en hink med mat för att få ta Rerra i hagen annars lägger hon öronen bakåt och jagar ut mig. Jag har utmanat dig i min blogg! Kram

2008-11-18 @ 21:29:16
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback