66 kilo och annat

Nu väger jag 66 kilo. Konstigt va?! Jag har gått ner ett kilo fast jag varit i dalarna och fikat varje dag, ätit snask och glass. Och inte slutat med det bara för att jag kommit hem.

Jag blir rätt deprimerad av att vara hemma för det är så mycket saker precis överallt och det går som sagt inte att städa för det finns ingenstans att göra av allt. Det blir bara att man flyttar runt allt. För att få lite ordning skulle vi till att börja med ha en garderobskombination i sovrummet, till mina och Henkes kläder. Då skulle garderoben i hallen bli ledig, då kan man hänga in alla ytterkläder och kanske t.o.m. ställa in skorna där = rent och snyggt i hallen. Vi behöver såklart göra klart barnens rum uppe för att få dit alla deras leksaker och böcker. Sen vore det ju toppenbra om vi kunde fixa iordning "biblioteket" i hallen däruppe också. Då kan vi ha resten av våra böcker, pärmar, fotoalbum och lådor med prylar i där... Smart plan va?! Det är massa tid och en hel del pengar också, jag får väl fortsätta drömma och göra lite i taget.

Jag vet att jag tjatar mycket om det här, men det behövs massa förvaring så det slipper vara så rörigt här. Jag lider rätt mycket av hur det ser ut och det känns meningslöst att städa.


Duktig på att sitta, inte sant?


Kommentarer
Postat av: maria

gud.. va duktig du är med dina kilon, tänk om en annan va lika peppad :) skulle det bli busfabriken nästa vecka?

kram på dig

2008-10-28 @ 13:08:19
Postat av: sarah

gud vilken stor prinsessa... ska göra ett försök att komma ut till er snart, har vart så mycket, kanske i morgon kväll medans björn hoppar några hästar på segorp? kram på er

2008-10-28 @ 15:01:48
Postat av: Sarah!

prioritera hus & hem och inte mjölk, pizza o bilar? :P

2008-10-28 @ 16:36:59
Postat av: Tin

Vi har samma hopplösa kaos i hallen här hemma, när jag sorterat bort en massa ytterkläder släpar karln fram fler. suck.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback