Sockersug

Jag har kommit på att jag måste sluta med socker. Helt. Eller möjligen äta typ lördagsgodis, för jag tar skada av allt sockret. Det låter rätt dramatiskt men det funkar inte med kroppen och socker varje dag, som det blivit nu ända sen Henkes semester. Dessutom är jag på g med situps igen, ungefär 100 om dagen ligger jag på nu (har gått ner 1 kg och kan faktiskt ha mina jeans utan att känna mig som en stoppad korv). Det är bara att köra på! Känner mig riktigt motiverad med situpsen, motivationen kommer från en film jag såg med Angelina Jolie. Hon har verkligen snygg kropp och när jag gör mina situps fokuserar jag på hur hon ser ut och då går det lite enklare. Hon är min positiva målbild, antar jag. Det är desto svårare med sockersuget, framförallt eftersom vi har rätt mycket godis i huset just nu. Min hjärna är dessutom på sockerjakt. Den skickar smaker av sockerkaka med vaniljkräm m.m. Mycket godisbilder blir det. Men jag ska vara stark och stå emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback