Svull-helg

I helgen var det Peak på IKEA, vilket innebär gratis godis överallt, både till oss och kunderna. Hos oss i kassan fanns det en stor skål med chips, en skål med godis och Toblerone, en stor skål med IKEA-bokstavskex och Delicato-bollar. Bara att ta. Vilket jag såklart gjorde. Och nu har jag nog gått upp det där kilot jag hade gått ner innan, inte för att jag har en våg och inte för att jag vågar dra på mig mina jeans heller. Jag vill helst inte veta. Det värsta är att sockersuget har kommit tillbaka med full kraft, före den här helgen blev jag rätt nöjd efter typ 10 godisbitar. Det gäller inte längre. Likaså har jag svårt att sluta äta mat när jag blivit mätt, är det såhär socker funkar? Socker är så jävla bakslugt.

Tillbaka på noll, suck... Dessutom har all motivation till att göra nånting överhuvudtaget totalt försvunnit. Därför har jag tvingat mig själv att ta tag i tråkiga saker idag. Sånt som jag aldrig får gjort annars, typ boka in VKF-möte. Själva mötet ska jag boka ikväll, idag har jag gjort en dagordning och letat reda på alla papper som behövs.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag känner med dig! Det är så jobbigt när man trillar dit!

Å andra sidan kan man se på det på ett positivt sätt, sockerberoende är i alla fall bättre än många andra beroenden. Vi är ju varken rökare, alkoholister eller narkomaner. och det kan man ju var riktigt tacksam över!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback