3 volter ner för trappan senare...

A E voltade ner för trappen för en stund sen. Hon satt precis på trappavsatsen och svajade när jag tittade dit och skrek. Jag hoppades att hon skulle titta upp mot mig, men det gjorde hon inte utan skuttade glatt framåt istället. Usch, usch, usch. Det är helt otroligt att hon klarade sig, jag var helt säker på att hon åtminstonde brutit nacken för det såg hemskt ut när hon ramlade ner. Hon har en bula och två blåmärken i pannan + att hon blödit lite näsblod.
På sjukvårdsupplysningen sa dom att jag ska hålla koll ifall hon kräks och hålla kolla på medvetandegrad. D.v.s. kolla henne en gång i halvtimmen fram till midnatt och sen en gång i timmen ungefär. Just nu är hon pigg och glad för hon har fått välling. Nu sitter hon hos mamma och Mats i köket och har det bra.

Det här är ju sånt som händer med barn, men det skär ändå i mitt modershjärta (och nu känner jag mig som kossan i Ferdinand, ni vet "hon var klok trots att hon var en ko")...

Gjort är gjort och nu lär jag hålla stenkoll på grinden efter det här. Men jag tror att alla barn ramlar ner för trappen nån gång, även om jag självklart inte vill att mina barn ska göra det så tror jag att det är en sån sak som alltid inträffar nån gång. Och ja, jag har såklart dåligt samvete men jag försöker att inte ha det. För hur mycket dåligt samvete jag än har så har ramlingen redan inträffat och jag kan ändå inte göra det ogjort.

Nu ska jag försöka sova nån timme så jag orkar vakna massa gånger inatt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Teodor åkte ner med sin bobbycar nedför trappan i trapphuset. Så han såg ut. Men han klarade sig utan men.. Sånt händer..

2009-02-09 @ 19:39:24
Postat av: Tin

Skönt att det gick bra! vad duktig du är på att uppdatera bloggen, jag hinner inte med :) Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback