Kräkskatastrofer

Igår precis när jag trodde att jag skulle få gå och lägga mig började A E med lite konstiga ljud, varpå jag tog upp henne på skötbordet. Som tack för det kaskadspydde hon, jag hann hoppa undan och det mesta hamnade på golvet. Sen var hon vaken ett par timmar och fick bada osv.

Alldeles nyss spydde B. Han hade jättehög feber och ville inte dricka: vatten, mjölk, saft eller äta glass. Väldigt suspekt. Eftersom han hade så hög feber (39,7) så åkte Henke iväg och skulle köpa cola och lite barnvänligare glass (vi har Ben & Jerrys cheesecake brownie). Medan Henke var borta grinade/skrek A E konstant samtidigt som B passade på att kräkas. Härligt!! Dessutom mår inte jag särskilt bra heller, jag är fortfarande genomblöt av svett efter den här pärsen.

VI kommer iallafall inte till dalarna imorgon utan vi får se när vi mår bra igen.

Barn kräks ofta när de får febertoppar, så det borde inte vara nån magsjuka eller nånting. Men vi får se hur det blir resten av dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback