Söndag och måndag

Igår var det sovmorgon, jobb 10-17 (jag har fått massa ny energi till jobbet sen jag sökte vik. kassaledartjänsten i lördagskväll) sen trodde jag att jag åkte till stallet för att rida. Men då sa Malin som har Konvalj att hon ville prova och rida Carmensita nån dag så då fick hon göra det. Hon red henne i alla gångarter och jättefint! Sen ville Minou också prova och det fick hon såklart med. Hon red också i alla gångarter. Båda tjejerna red Carmensita jättebra, det var kul att se! Och kul att dom ville prova att rida, i vanliga fall rider dom ju C-ponny tror jag så dom var jättemodiga som vågade både trava och galoppera på Carmensita.

Idag har vi varit hos Sarah och Björn i Norrköping hela dagen, det har varit kalasbra. På förmiddagen var vi till stallet, Fia och Robin var också där. Vi fick se Sweet´s Top Notch på avstånd iallafall. Sen åt vi våfflor till lunch och på eftermiddagen gick vi promenad, badade tårna och slappade.

Nu på kvällen har jag varit och ridit. Vi skrittade och travade lite, det var 31 grader i skuggan när jag åkte men i skogen blåste det lite så vi tog lite trav också. Innan jag åkte från stallet fick jag klia massor på lilla söta Daisy. Det är så gosigt med föl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback