ÄNTLIGEN ridit

Den enda komplikationen idag var Konvalj som var på fel sida av staketet när jag kom. Inte var hon inne på gården heller utan ut mot skogen så jag fick knalla iväg och hämta henne och leda tillbaka henne genom skogen och ut på vägen. Det tog väl 10 minuter att gå runt med henne, som tur var hade jag fått in Carmensita och "Gäddan" innan. Själva ridningen gick toppen, jag hade bestämt mig för att bara trava henne rakt på. Det brukar vara skönt att göra det ibland både för henne och mig, hon kom ner i jättefin form efter bara några minuters trav rakt fram. Sen när vi kom fram till grusvägen galopperade vi, det gick inte att hålla ett sansat tempo för hon verkar ha längtat länge efter att få galoppera. Så vi typ skenade genom en gård, skrämde en katt men som tur var såg jag inga människor som blev rädda... Hade lite svårt att få stopp på henne då. När hon hade galopperat av sig lugnade jag ner henne med lite trav, hon var jättefin. Sen var vi in till Henke och barnen och hälsade på innan vi skrittade hem till stallet igen.

Äntligen en toppenridtur. Imorgon blir det nog ingen ridning, men på torsdag är det väl dags igen (om hon vill komma in från hagen)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback