Datorfri dag

Fast inte riktigt datorfri, men det skulle bli en så lång rubrik: "dagen då jag spenderade mycket mindre tid vid datorn och mer med mina barn" eller "mindre tid vid datorn-dag"...

Idag tänkte jag försöka städa lite på mitt skrivbord (ja, jag har ett sånt, kan aldrig sitta vid det eftersom det är fullt med saker på det). Dessutom tänkte jag fixa anmälningsblanketter till dagis och det innebär att vi faktiskt måste åka dit och hälsa på så jag kan kolla vad avdelningen som alltid är ute heter. På en av avdelningarna jobbar det tydligen en tjej/ tant som inte tål höga ljud särskilt bra och därför är alltid den avdelningen ute antingen förmiddag eller eftermiddag. Då blir det inga fler dåliga ursäkter till varför dom är inne jämt. Som det var förra gången B gick på dagis: "det var så varmt ute", "det var så kallt ute", "dom hade redan börjat leka så bra inne" osv osv. Jämt dåliga ursäkter och det var rätt uppenbart att just den dagisfröken inte ville gå ut själv. Jag behöver ju inte skriva exakt vad jag tycker om det för då eldar jag bara upp mig.

Ajöken då. Vi ses framåt kvällen igen, antar jag.

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad bra med en uteavdelning! Tänk vad mycket sundare och friskare barnens liv blir då. Dessutom blir de ju inte drabbade av varandras olika "smittor" lika mycket när de är ute. Bacillerna hinner ju "blåsa bort" innan de når något annat barn. Hoppas ni får plats på den avdelningen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback