Liljekonvaljer och våran dag

Idag har vi haft en jättebra dag. Fast nu är jag helt slut, men det kanske inte är så konstigt.

Efter frukost åkte vi till Solla, där var Solla, Maria, Mia och L redan i full gång med att samla ihop stenar. Vi gjorde det ett tag och sen började vi med bäcken. Eller vi och vi. Jag och mina ungar smet ner till stranden där B och jag kastade stenar, A E satt på en stor slät sten i vattenbrynet med sina små fötter i vattnet. Hon grävde upp grus/sand från botten och smetade i ansiktet och gnagde på algbeklädda stenar m.m. Jag vadade ut en bit i vattnet, det var rätt kallt men skönt eftersom det var så varmt i luften. Sen grävde jag upp lite ormbunkar som vi satte utefter bäcken, det blev bra! Ska ta med kameran ner och fota sen. Vi käkade lunch, glass och sen var vi upp till kiosken en stund. Tillbaka nere hos Solla fikade vi och sen klippte jag lite buxbomsbuxar, ni vet, kaninen och hjärtat från förra året. Dom fick lite ans och sen grävde jag upp lite syrénskott, kantnepeta (som katterna älskar) och några prästkragar.

Sen fikade vi lite igen och åt lite. Sen åkte vi och mötte upp Cissi och A för att åka lååångt upp i skogen och plocka liljekonvaljer. Jag plockade tre knippen och de andra plockade massor.


Nu är vi hemma igen och barnen somnar snart. Hoppas jag. Jag äter popcorn och dricker en öl, Henke tycker att jag är jättecharmig för att jag dricker nästan aldrig men nu sitter jag helt plötsligt och dricker en öl. Det är jättegott!! Bara så ni vet. Tyvärr gör ölen att jag inte kan åka till stallet och kolla på Yannis nyfödda lilla hingstföl. Men jag får åka och kolla imorgon istället...

Kommentarer
Postat av: Helene

Hejje!

Ja visst gör alla misstag. Det e verkligen sant, men ville inte göra ngt. eftersom ja kommit såå långt! Men nu tar vi nya tag. skall åka till Södertälje alldeles straxt o visa Hobbe på Hall-anstalten! Lääskigt! Händer i helgen då?

Postat av: sandra

Öl?? Blää!!Då är ju vin bättre! Kram

2009-05-27 @ 15:18:59
URL: http://alexmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Yummi :)

2009-05-28 @ 20:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback