RIDBILDER!

Ha ha förnedrande bildbevis. Fast egentligen är det inte alls fönedrande eftersom Henke var jätteduktig! Dessutom svänger han sig med massa facktermer hela tiden. När han hade tagit ut Carmensita på ridbanan ropade han "men du har glömt nånting på tränset, hon har inte den här grejen på sig som gör att hon inte kan lägga tungan över bettet". Han misstänkte att jag hade tagit av den för att han skulle få en ridtur i sken och en nära döden upplevelse. Men jag hade ju faktiskt tagit av nosgrimma innan eftersom hon har den där knölen. Idag var hon bara lite öm förresten, längst ner. Så jag tror det är nånting med tänderna.



Det här funkade inte särskilt bra...



... så B fick rida själv istället. Han ville absolut hoppa, han med, så han fick rida över lite cavaletti.
Det är så kul att han vill rida och t.o.m. hoppa! Han är en lite tuffing, fast han fick såklart bara skritta.
Nästa gång han rider shettis kanske han får trava lite, om han vill.




Henke, som en engelsk lord som glömt sin tweedkavaj (jag måste skriva så för att få publicera bilden). Inte det om kavajen alltså, utan att han ser ut som en engelsk lord.


Kommentarer
Postat av: Sarah :)

HAHA första gången som Carmencita ser liten ut ;P B är ju värsta söt, han kanske vill ha en ponny istället för en cykel med stödhjul? :P

2009-05-22 @ 21:14:29
Postat av: Annika

Vilken fin häst du har Cattis! Vad är det för stam på henne? Visst är det härligt med ungar som tycker om hästar och att rida? Jag blir så fånigt lycklig över att Nora tycker det är kul. Det kliar i fingrarna på mig att få köpa en shettis. Men det känns lite tidigt ännu.

2009-05-23 @ 19:12:04
Postat av: Farfar

Måste man ha svart flirtkula på huvet för att köra havremoppe !!??



Farmor säger att han ser söt ut, lorden alltså ;-)

2009-05-23 @ 19:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback