Städa, städa varje fredag och så varje jul. Det tycker jag är kul.

Här städas det. I söndags när vi kom hem började vi. Farmor dammsög, jag städade bänken, plockade ur och i diskmaskinen och handdiskade en del. Sen åkte vi till IKEA och köpte sänglådor och de största SAMLA-lådorna med lock. Vi var upp till Stjärnorp och hälsade på Eva och Lasse med, kul att se dom!

Igår städade jag ordning på alla barnkläder, nu har barnen två klädlådor var under sina jättefina sängar däruppe (min kära man har byggt dom själv). Jag har sorterat upp allt som ska sparas/ ges bort och jag har gjort samma med alla skor. Så nu börjar det ta sig. Idag har jag städat i hallen på övervåningen och inne i den lilla skrubben där uppe. Eller jag och jag, det är ju såklart farmor också! Hon har varit mycket med barnen så jag kunnat röja och plocka ifred. Jag har dessutom hunnit plocka iordning lite ute i gästhuset. Skönt!

Ikväll ska jag jobba så nu orkar jag inte städa mer. Det är lite mer som jag vill få ordning på, men det hinner jag nog på torsdag innan farmor ska åka hem :) På torsdag ska jag dessutom till Norrköping och titta på hund, kul!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej!

ja det är den som ligger nere vid cloetta!

kul att få se lite bilder:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback