Risotto och knäck

Barnen sover hos sin farmor och farfar inatt, så vad ska man göra när man är "ensam" hemma? Jag provade att göra risotto med kantareller, det blev riktigt gott. 3 matlådor, trots att jag försöker använda mina lunchkuponger på jobbet. Jag förstår inte riktigt varför jag köpte dom, 10 st för 420 kr.  Jag har använt 2-3 stycken sen oktober för jag har i princip alltid matlåda med mig. Nu ska jag använda upp dom och inte köpa några nya tänkte jag Matlåda är roligare och billigare.

Jag har precis gjort microknäck också, hur smidigt som helst. Ta 1 dl grädde, 1 dl mörk sirap & 1 dl socker, blanda i en stor microvänlig skål eller kanna. Micra i 5 minuter, rör om och micra i 4 minuter (3 minuter med min micro). Under tiden micron går sätter du fram formar (30-40 st) och hackar en halv dl mandel om du gillar mandel i knäcken. Jag misstänker att det blir minst en omgång knäck till före jul för dom här är farligt goda! Receptet kommer från "Julgodisboken"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback