Bantning

Jag var precis inne på Bokus och bantade ner min lista med favoriter. Nu finns det "bara" 71 artiklar kvar... Jag kollade listan eftersom jag försöker låna mer böcker på biblioteket istället för att köpa. Just nu har jag dessa böcker hemma: Äta djur av Jonathan Safran Foer, Kompost från hushåll, trädgård och latrin av Gunnar Eriksson & Not buying It av Judi Levine. Den sista är snart utläst och de andra två hämtade jag hem idag. Jag har börjat reservera böcker via internet, hur smidigt som helst, fattar inte att jag inte gjort det tidigare... Just nu väntar jag på Hypnotisören & Eldvittnet av Lars Kepler (har könummer 80 på den sistnämnda) & Rik på riktigt: en värdefull vardag är möjlig av Fredrik Warberg och Jörgen Larsson.
Min snälla mamma lånade några nummer av Camino och ett nummer av Filter åt mig som jag läst.

Tidigare köpte jag väldigt mycket tidningar och pocketböcker, nu försöker jag låna böcker på biblioteket och tidningar på annat sätt. Jag prenumererar på Family Living och har tillsammans med mina systrar en prenumeration på Mama. Ibland kan man läsa inredningstidningar på jobbet också. Där har jag läst senaste numrena av Allt i Hemmet, Lantliv, Residence och Sköna Hem. Mycket gratis tidningslyx, me like!

Överhuvudtaget försöker jag bli bättre på att göra saker som kostar mindre pengar. Och alltid ta med matlåda till jobbet och några frukter och en vattenflaska när vi åker iväg. Det drar ofta ut på tiden när vi är borta och en frukt eller en morot kan vara livräddaren som gör att vi klarar oss hem utan psykbryt...

Kommentarer
Postat av: eva

jag har bytt mailadress, och jag har hypnostisören

2011-11-23 @ 09:11:34
Postat av: Lena

jag har också hypnotisören...ocg panginikontraktet eller vad den nu heter...

Postat av: Camilla

Hej, nu längtar jag efter en uppdatering av din fina blogg! :)

2011-11-28 @ 16:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback