Flytt, renovering, besök m.m.

Ok, upp i sadeln igen bara. Internet anlände till tag till godo i veckan, men det har ändå varit fullt upp med jobb, flytt, packa upp m.m. Nu börjar vi väl landa lite grann i huset och komma iordning. En hel del kvar att göra dock. Framförallt eftersom vi inte har några bokhyllor kvar, t.ex. Vi behöver lite nya möbler...

Den här helgen är min mamma, M, min farmor och min ena syster här och hälsar på och hjälper till. Igår hann vi med massor, idag är det lite lugnare på bära/packa upp/sorta/köra till tippen-fronten och istället har min syster och jag dragit igång projekt walk in closet! Framåt eftermiddagen/kvällen räknar jag med att det ska börja bli klart. Vi har rivit tapet, spacklat, grundmålat taket två gånger. Nu väntar vi på att spacklet ska torka så vi kan slipa av väggarna, grundmåla dom och sen måla klart taket. Förhoppningsvis hinner färgen torka på väggarna också så vi kan måla klart dom ikväll. Sen är det bara att flytta in alla grejer. Smidigt med ett projekt som blir klart på en-två dagar! Jag känner att vi får så mycket gjort. Jag har tagit före-bilder och senare kommer dom upp tillsammans med slutresultatet.

Igår åkte ett hel flyttsläp till tippen med skräp, jätteskönt att bli av med det, mer kommer det bli. Vi har så fantastiskt mycket saker. Just nu är det framförallt barnens leksaker som inte är iordning än. Och dom har verkligen hur mycket leksaker som helst. Det är lite svårt för mig att sortera dom eftersom jag inte vet vad som leker med, dom leker oftast själva på sitt rum. Bilmattan är populär, Lego & Duplo. Och A Es docka, My Little Pony & Playmo. Ja ja, barnen får själva vara med och sortera det sen.

Nehej. Nu ska jag upp och kolla om spacklet stelnat! Ha det gött, förhoppningsvis kommer det lite mer uppdateringar med bilder framöver!


Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Här i Långskogen har det blivit SÅÅ tomt :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback