En påse om dagen 1+2

Jag läste en oerhört inspirerande blogg häromdagen, 100 things 100 days. 100 saker känns rätt mycket för mig just nu eftersom vi inte har så mycket saker kvar i huset (hrrrm) men istället tänkte jag kombinera inspirationen jag fick från den bloggen med baby-steps och min version blev: en påse saker om dagen.

Igår hittade jag en urvuxen tröja, ett par skor jag aldrig använder, en fin plastburk, några marcheller, en tavla, ett ritblock m.m. På väg till dagis stannade jag och slängde påsen i Myrornas insamlingsgrej. Skönt. Direkt när jag kom hem ställde jag fram en vanlig papperskasse och däri åkte det ner lite mer grejer, en McDonaldssmurf, ett par örhängen, en plånbok, ett par flipflops. Och idag jag har fortsatt på den påsen. En tygkasse jag aldrig använt, vår wokpanna (för hur ofta använder man den egentligen? stekpannan funkar lika bra för min årliga wok), en plättlagg, en ugnsform, två plåtlådor m.m. Det är så skönt och det känns som att man kommer nån vart trots att man egentligen inte gör särskilt mycket. Idag minns jag inte ens vilka saker jag gjorde mig av med igår: alltså var dom helt onödiga att ha. Kom ihåg: det man inte använder och/eller älskar finns det ingen anledning att ha kvar.

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh, vad bra! Det låter ju så enkelt när du skriver om det :)



Förr har man ju läst om garderobsrensning, "har du inte använt ett plagg på ett år så kan man lika gärna kassera det" och det kan man ju lika gärna överföra på allt man har. Det tar ju bara plats och energi att ha en massa grejer som bara är i vägen, egentligen.



Jag måste, MÅSTE, ta tag i mitt kaotiska hem nu! Och det känns lättare att komma igång när du är en sån inspiratör :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback