PEPPEN!

Känner ni PEPPEN inför hösten? Jag känner att jag är på god väg mot mina mål.
 
Vägde mig imorse, 2 kg ner sen tidigare i veckan. Det enda jag gjort är promenad 20 min igår och 45 min i förrgår. Och INGET socker då, jag mår verkligen dåligt av socker. Magen sväller upp, jag blir trött och seg. Men det är inte vad jag tror, jag tror att jag blir pigg av socker. Jag har en konstig, okritisk relation till socker för jag vet ju att det får mig att må dåligt men ändå äter jag det, varför?
 
Idag ska jag fika med en kompis, så jag fikar idag istället för lördagsgodis imorgon.
 
Hmm när jag läser igenom mina mål ser jag att dom är lite för lätta för att kallas mål, det är snarare en lista av vad jag redan gör. Ska fundera igenom och se om jag kan hitta fler utmaningar för mig själv. Dock vet jag att det är väldigt svårt för mig att komma ut på promenad när jag jobbar t.ex.
 
Vad har du för mål i höst och vad gör du för att uppnå dem? Dela med dig i kommentarerna!

Kommentarer
Postat av: Sarah E

bra jobbat, du är verkligen på gång som du skrev! Kämpa på!

Svar: Tack! Det ska jag, du med!
Cattis

2012-08-31 @ 10:28:20
Postat av: kristofer

Har du också upptäckt att socker är ett gift? kusligt att man får värsta abstinensbesvären och sen när det är över så är det skönt att slippa allt sött :) jämnare blodsocker får man oxå :)

Svar: Ja, jämnare humör och man känner smaker mycket bättre. Jag blir dessutom piggare utan socker, vilket är konstigt eftersom man påstås bli piggare!
Cattis

2012-09-04 @ 21:42:04
Postat av: Nina Liljedahl

Mitt mål just nu är att jag ska försöka komma igång och dansa zumba tre gånger i veckan. Jag har beställt zumba-dvd:er så det är bara att sätta igång egentligen. Frågan är vad jag väntar på?? Jag har deran haft dem i en vecka ju!

Klarar jag det här målet, så blir det kanske nya mål så småningom. Men ett i tget räcker just nu, mer klarar jag inte av.

Svar: Heja på Nina! Det är bara att starta DVDn och köra järnet! :) You can do it!
Cattis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback