Fix



Idag är jag hemma igen med min kompis mensvärken och kusinen huvudvärken som också kom på besök på eftermiddagen (trots 2 panodil och 1 ipren till lunch). Jag har rotat igenom några kartonger i vardagsrummet och tagit upp barnens böcker på deras rum efter vår rensning där häromdagen. Så nu har dom två av fyra fack i sin lilla Expedit-hylla full med sina böcker. Och jag tog upp allt Playmo som jag hade när jag var liten också, det ska bli kul att se om dom leker med det eller ej.




Jag skrapade ihop 1 papperskasse med barnböcker som jag tänkte låta mina kompisar kolla i först och ta vad dom vill ha och sen åker resten till nån loppis. Gött mos! Jag börjar bli inspirerad att få lite mer ordning på barnens rum med hyllor och sånt, hittills har jag mest känt att dom ju har saker precis överallt därinne. Men nu är det bättre, A E bad mig ta bort Barbiedockor för hon kunde inte leka med dom. Det är härligt när dom säger till själva att dom vill ha färre saker, tycker jag! Nu har hon några ombyten kläder, några täcken, ett par hästar och 5 dockor i lådan, alldeles perfekt. My little pony fick flytta ner i en papperskasse och in i garderoben så länge de med, 1 hel papperskasse blev det till loppis.




Nu ska jag läsa lite i senaste Family Living som kom idag och vänta hem familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback