Ny favoritblogg..?

Hittade The Zero Waste-bloggen och skäms nästan lite över att jag sitter här och funderar på att börja kompostera... Jag vill gärna ha en kompost, vi slänger mest skal, skruttat och sånt, grönsaksavfall helt enkelt. Det får man kompostera i en vanlig trädgårdskompost utan problem, som jag fattar det. Dock kan man inte starta upp en kompost mitt i smällkalla vintern, utan det måste göras under våren/sommaren så den hinner komma igång ordentligt före vintern. Vi får se om det blir nån kompostuppstart under våren!

Bloggen var väldigt inspirerande, jag har börjat ta med mig plastpåsarna som man köper frukt och grönsaker i, tillbaka till affären för att återanvända dom. I bloggen använder de tvättpåsar som förvaring för grönsaker. Jag funderar annars på att sy påsar i tunt bomullstyg som man kan använda om och om igen.

Kommentarer
Postat av: Farfar

Ni är ju på god väg med de återvunna bilarna :-)

Och med några till så blir det ju ännu bättre L.o.L

2012-02-11 @ 16:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback