Hjälp!

Jag behöver lite matlagningsinspiration av er!

Det här har vi hemma i frysen: Blodpudding, lammfärs, nötfärs, 2 lammskanker, lammrevben, riven skinka, riven ost, kantareller, rabarber, korvbröd, lite spenat.
i skafferiet: makaroner, lite spaghetti, basmatiris, arboriris, mungbönor, linfrö, sesamfrö, solrosfrö, passerade tomater, champinjoner, kokosmjölk, couscous, vetekli, vetekross, rågkross, rågsikt och följande mjölsorter: vete, graham, råg och dinkel, tacokrydda och massa andra kryddor, oliv- och rapsolja, sweetchilisås, soya, vitt vin och jordnötsolja.
i kylskåpet: ca 100 g räkor, kimchi, potatis, 6 gula lökar, morötter, fetaost, ägg, mjölk, blåbärssylt, lönnsirap, jordgubbssylt, fonder, tomatpuré, sambal oelek, grön currypasta, jalapenos, rårörda lingon, senap, ketchup.

Enkla saker jag själv kan se direkt är: ost- och skinkpaj, blodpudding med lingon, köttfärssås och pasta, potatis- och löksoppa, morotssoppa, pannkakor, våfflor, tacopaj, pasta och skinksås eller ostsås, kantarellrisotto.

Baka bröd ska jag göra nån dag med, det blir Betanialimpan som mormor tipsade om sist. Jag behöver bara köpa fil för att ha alla ingredienser. Jag vill väldigt gärna ha tips på saker man kan göra med linserna, för dom vill jag ta slut på eftersom ingen gillar dom. Jag vill såklart inte slänga dom heller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback