Matdagbok 3

Frukost: havregrynsgröt med hallon och linfrön.
Förmiddag: En banan, några hasselnötter och mandlar.
Lunch: Broccoligratäng och en bit formfranska.
Eftermiddag: En rostad macka med leverpastej och en apelsin.
Kväll: Samma som lunch -formfranska.
Eftermiddag: Ett rött äpple.
Kväll: Åt upp mitt godis som var kvar, ungefär 1 dl och lite chips på det. Två nävar chips typ. Och det hamnade under kategorin tröstätning . . . Ska jobba mer på
min relation till godis.

Broccoligratäng
2 morötter                           ½ paket finklippt bacon
500 g broccoli                      1 msk smör
2 msk vetemjöl                    2 dl grönsaksspad från broccolin
2 dl mjölk                            1½ dl riven ost
½ tärning grönsaksbuljong    salt o peppar    

1) Skala och riv morötterna grovt. Knaperstek bacon.
2) Koka broccolin tillsammans med buljongtärningen.
3) Fräs morötterna i fett, utan att de tar färg. Strö över vetemjölet och späd med grönsaksspad och mjölk. Koka upp och låt koka i 5 minuter.
4) Tillsätt osten och låt den smälta. Smaka av såsen med peppar och ev. lite salt. Häll såsen över broccolin och strö över baconet.
5) Servera med franskbröd.

Dagens träning: 30 min powerwalk (kommer inte ihåg om jag gjorde sjukgymnastiken här, lägger in träningen i efter hand)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback