Astma, cross, fotboll, ridning m.m.

Ahh. Jag är ledig 3 dagar i rad, det är så härligt! i fredags var min mormor & John här på lunch och fika. Sen tog jag det lugnt. Igår var A E och jag till stan och fikade med en kompis och hennes 3-åring, sen åkte vi direkt till A Es ridning. Det gick jättebra för henne, hon satt fint och hade korta tyglar nästan hela tiden. Vi red ut och A E fick rida först. Sen fick de trava 2 varv i ridhuset som avslutning. A E var rätt hängig på förmiddagen, hon är förkyld och har astma just nu, jag trodde dock att hon var bättre efter fredagen men igår hade hon nog t.o.m. feber igen. På kvällen åkte hon med sin pappa till jourcentralen så hon kunde få mer astmamedicin att ha hemma.

Idag då. B är med sin pappa på bollek just nu, A E tar det lugnt, hon börjar hosta såfort hon springer. Det är inte särskilt enkelt att försöka hindra en pigg 4-åring från att springa kan jag säga... Speciellt när vi är mest ute. När mannen och sonen kommer tillbaka från fotbollen ska vi till stan och fixa en present, B ska på kalas på eftermiddagen. Temat är prinsar och prinsessor, man fick gärna klä ut sig och B har bestämt att han ska vara jägare. Alltså en prins som är jägare alltså. Vi ska åka förbi och kolla på barnens kusin som kör cross-SM och jag ska hämta min syster vid tåget också. Fullt upp idag, med andra ord.

Det har verkligen varit skönt med 3 dagars ledighet i rad, oftast brukar jag vara ledig en dag åt gången och då hinner man mest fixa det allra mest nödvändiga, typ baka bröd, städa av och tvätta. Nu var dom sakerna redan gjorda när ledigheten började. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Ja visst är det härligt med tre dagars ledighet, det känns nästan som semester. Fast just nu när jag har nytt jobb så är det så himla kul att jobba ockå..

Stackars AE, hoppas hon kryar på sig snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback