Plankanutmaningen!

Jag föreslog godisstopp och då kontrade min ena syster med en planka-utmaning. Man ska göra plankan på tå i 3 x 1 minut morgon och kväll. Den här första veckan kör jag bara på morgonen, men from nästa vecka ska jag köra både morgon och kväll!

Idag var vi hos Solla, där jag träffade Maria som föreslog att man ska göra stjärnan istället för plankan. Man ligger på rygg (t.ex. i sängen) och drar upp höger arm och vänster ben mot varandra samtidigt. Sen växlar man sida och kör 100 st. Det lät så oerhört jobbigt att jag börjar med plankan och sen när det funkar bra kanske jag provar den där mördarövningen, som tydligen är jättebra för snygga magmuskler... Snygga magmuskler låter ju lockande, men som sagt. Först plankan några veckor.

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Vad är plankan för något?

Stjärnan fattar jag hur det är i alla fall;-)

Förr gjorde jag mycket vanliga situps, men det ledde alltid till att jag fick väldigt ont i ryggen, nästan som ryggskott fast lindrigare. Så jag måste ha gjort något fel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback