Dagen idag

Sovmorgon, börja städa, skörda morötter och tomater, la ut en pressening på tork, till stan: Bondens marknad (köpte rökt regnbåge, ostkaka, broccoli, röd lök, gula tomater), Biltema, lunch på Max, handla på Maxi, hem igen, målade en pallkrage, målade alla spont jag kom åt under taket (det som är kvar är gavlarna och en liten bit på baksidan), in till dukat bord, käka mat, koka risgrynsgröt till frukost imorgon, dammsuga & skura klart, äter just nu ostkakan med blåbärssylt mums! Ska snart grädda rågsurbrödet jag pysslat med i en vecka. Eller surdegen har jag pysslar med i veckan, brödet fixade jag i förmiddags. Bytte nyss ett par glödlampor uppe på toan och i min garderob. Vad har du gjort idag?

Kommentarer
Postat av: Floortje

Oj vad du har hunnit. Jag har jobbat hela dagen, och nu ligger jag i soffan! :-D

Svar: Åh, det låter skönt att ligga i soffan :)
Cattis

2012-10-06 @ 20:27:09
Postat av: Nina Liljedahl

Oj vilken flit! Är du alltid lika aktiv.

Svar: Nej då Nina, men det var en hel del att göra som måste göras före vintern så det var bara att sätta fart. Dock var jag inte särskilt utvilad efter helgen eftersom det var lika mycket att göra på söndagen... Men B blev sjuk så jag har varit hemma med honom i två dagar och vilat upp mig, välbehövligt! Hoppas du mår fint!
Cattis

Postat av: Nina Liljedahl

Hoppas B kryar på sig!

Jag känner mig ganska sliten just nu, vissa dagar är jättebra men vissa är blaha blaha. Det går frammåt i alla fall, fast erbarmeligt sakta...Det tar nog några år innan mitt liv har blivit som jag vill ha det. Men det är bara att kämpa på ;)

2012-10-10 @ 13:06:43
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Sv: Ja, jag behöver också ha något som sporrar mig för att inte tappa sugen direkt. Har funderat på att börja skriva matdagbok också, som du. Det borde få mig att inse vad jag skulle kunna plocka bort av allt jag stoppar i mig. Ska se om jag hittar nån app till telefonen att ladda hem, annars får det väl bli något litet block eller så som är lätt att ta med sig.

Svar: Aj aj. Jag slutade ju med matdagbok i början av oktober och det funkar bara inte för mig. Måste börja igen så jag får skämmas när jag äter såhär dåligt... Måste som sagt redovisa för nån så jag skärper mig :)
Cattis

2012-10-16 @ 10:05:44
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Jaha, så du kan inte bara skriva matdagbok för dig själv? Jag hade inte tänkt att publicera min, det blir för jobbigt så det kommer aldrig att bli av. Jag tror att det räcker med att jag måste skriva vad jag ska äta innan jag stoppar det i munnen, så hinner jag tänka efter om det är nödvändigt att jag äter just den där saken. Men man vet aldrig, det kanske inte alls funkar...

Svar: Åh, nej absolut inte! Jag måste veta att andra kommer se vad jag ätit så jag skärper mig på riktigt. Svårt!
Cattis

2012-10-17 @ 08:22:44
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback