Matdagbok 17/10

Frukost: Hemmagjord yoghurt med hallon och pumpafrön.
Förmiddag: En "hemmagjord" brawniebit med grädde och en stor kopp te på Waynes.
Lunch: Lasangette, en halv morot, en knäckemacka med smör.
Eftermiddag: Hemmagjord yoghurt med hallon och pumpafrön. Ett kokt ägg.
Kväll: En fransk nougatbit, hann ta en tugga innan min käre man påminde mig om matdagboken på bloggen . . .
 
Funderar på att hämta en morot i kylskåpet istället. Har hittills gått 9400 steg idag så jag måste ju ändå ha några fler steg också.
Sen kväll: En morot blev det till sist
 
Dagens motion: 100 stjärnan. 3 x 1 min plankan. Dammsugit och skurat hela nedervåningen. Totalt 10.541 steg idag! Gött att komma över 10.000 steg, det var några dagar sen.
 
Eftersom jag uppenbarligen har noll karaktär drar jag igång med matdagbok igen. Nytt är att jag har stegräknare på mig på dagarna så jag kommer även att lägga ut hur många steg jag går. Sen jag slutade med matdagboken har det varit total katastrof med godis, fika och bara dåligt så nu blir det skärpning. Jag kan tydligen inte sköta mig om jag inte redovisar mitt resultat på nåt sätt så nu är det bara att köra igång igen! Nån mer som har matdagbok eller nån annan höstutmaning???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback